Zdrowe serce – trening wydolności

Witajcie w kolejnej odsłonie informacji, które z pewnością Was zainteresują.

Serce, jak sami się domyślacie nie służy tylko do kochania wszystkich ludzi, zwierzątek i co tam tylko wyśnicie. Pełni fizjologiczną rolę pompy krwi do całego ustroju. Motor napędowy, który pracuje niezależnie od naszej woli (choć na tempo pracy serca mamy niebagatelny wpływ, chociażby przez odpowiednio dobrany oddech). Krew zaopatrzona w wartości takie jak tlen, aminokwasy, wartości odżywcze, etc dociera do wszystkich zakamarków naszego organizmu i wymienia się pierwiastkami, aby utrzymać je przy życiu, jednak o tym przeczytacie na oddzielnym wpisie.

Jak można o serce zadbać ?

Sztandarowymi elementami będą tutaj:

Aktywność ruchowa o charakterze wytrzymałościowym

Racjonalne żywienie oparte o wysokiej jakości produkty i analogicznie eliminację żywienia przetworzonego.

Co tak ważne jest w aktywności ruchowej, co wpływa na nasze serce ? Chociażby to, że poprzez zwiększoną pojemność wyrzutową serca, mięsień ten wyrzuca na obwód dla potrzeb własnych i całego ustroju dużo więcej związanego w płucach tlenu, przez co komórki są stale zaopatrzone w ten niezbędny do życia i funkcjonowania pierwiastek.

U ludzi wytrenowanych częstość bicia serca w spoczynku jest niższa, niż u ludzi niewytrenowanych. Jest to korzystniejsza opcja, ponieważ aby dostarczyć odpowiednią ilość krwi na obwód serce musi uderzać mniej razy. Weźmy pod uwagę, że mięsień ten pracuje bez przerwy, mówi się, że odpoczynkiem dla serca są chwile pomiędzy jednym a drugim skurczem, dlatego warto dla jego kondycji przekręcić pedałami w rowerze, przespacerować kilka dobrych kilometrów czy zrobić coś, co po prostu je zmęczy.

Liczę na to głęboko, że skupiacie się na pracy swojego serca a jeśli nie, to od tej chwili stanie się to ważnym elementem życia! Bo kto chciałby borykać się z problemami najważniejszej pompy w ciele ludzkim.

Dla ciekawostki – istnieje takie pojęcie, jak serce atlety lub sportowca. Różni się od serca niewytrenowanej osoby wielkością. Serce dzięki treningom wytrzymałościowym zwiększają swoją objętość komór, dodatkowo pogrubieniu ulegają ściany serca. Podczas treningu siłowego nie obserwuje się zwiększonej pojemności komór, za to pogrubienie ścian tak co może być związane z silniejszym skurczem serca podczas pracy siłowej.

Wiedza, którą posiłkowałem się pisząc ten artykuł: Jan Górski – Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego

MAKE CHANGE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *